Calendly of Call.com
Online afsprakensystemen waarmee klanten gemakkelijk een afspraak met je kunnen plannen. Zo voorkom je heen en weer mailen over een geschikte datum. Bijkomend voordeel is dat je afkadert op welke momenten je afspraken wilt plannen, waardoor je vooraf al grenzen stelt.
MailBlue/ Active Campaign
MailBlue (de Nederlandse reseller van Active Campaign) vormt vaak de basis van een online bedrijf. Dat komt door de uitgebreide mogelijkheden van dit e-mailmarketingsysteem. Je kunt het uiteraard inzetten voor het versturen van nieuwsbrieven naar klanten, maar ook voor het automatiseren van processen in je bedrijf. Zoals: weggevers, de onboarding of offboarding van klanten, opvolging na aankoop van je dienst of product, webinars. Je kunt je hele klantreis ermee automatiseren waardoor de ervaring voor je (potentiële) klanten verbeterd terwijl het je minder tijd kost. Ook kun je jouw contacten segmenteren op bijvoorbeeld interesses zodat je ze gericht informatie toe kunt sturen.
Bovendien is MailBlue/ Active Campaign makkelijk te koppelen met honderden tools. Hierdoor kun je de hele workflow nog effectiever en efficiënter maken.
Meld je hier aan voor een MailBlue proefaccount
Plug&Pay of Kennis.shop
Deze tools zijn onmisbaar voor ondernemers die online hun aanbod verkopen. Je kunt je hele verkoopproces ermee automatiseren; van je aanbod tot de betaling en levering.
Het zorgt voor een betere cashflow doordat klanten op een makkelijke en veilige manier kunnen betalen. Ook kun je door de juiste inzet groeimogelijkheden creëren, zoals door abonnementen, termijnen, upsells of kassakoopjes aan te bieden.
Trello of Notion
Beide zijn projectmanagementtools die helpen bij het managen van taken en projecten. Ideaal om als vaste plek te gebruiken om belangrijke zaken te noteren of om in samen te werken met klanten of je team.
Trello werkt heel intuïtief waardoor het makkelijk te integreren is. Notion kun je zien als centrale hub en is flexibeler in mogelijkheden. Je kunt het volledig aanpassen in inrichten naar jouw behoeftes. Daardoor heeft een wel steilere leercurve.
Zapier
Met Zapier kun je tools met elkaar laten communiceren, als soort verbinder. Zo kun je informatie van de ene tool doorsturen naar de andere tool, zonder te coderen. Heel handig wanneer een tool zelf geen integratie biedt. Bijvoorbeeld het aanmaken van een kaart in Trello vanuit een Google formulier of gegevens importeren of exporteren in Google sheets.
Canva
Canva is de tool voor het ontwerpen van wat je eigenlijk maar wilt; Instagram afbeeldingen, reels, presentaties, documenten, uitnodigingen. Het heeft maar één nadeel en dat is dat je jezelf erin kunt verliezen 😉
Dropbox en Google Drive
Voor het veilig opslaan en organiseren van je documenten en bestanden in de cloud. En je kunt er makkelijk mappen of de inhoud ervan delen met je klanten of team en samenwerken in documenten.
ChatGPT
Een tool die niet mag ontbreken omdat het steeds meer aan populariteit wint. ChatGPT is een chatbot op basis van AI. Je stelt een vraag (prompt) en ChatGPT geeft daar antwoord op. Deze AI-tool kun je gebruiken voor het aanscherpen of controleren van teksten, ter ondersteuning voor het maken van een online training, het verzinnen van pakkende titels, als zoekmachine. Wanneer je ermee gaat werken merk je dat het breed inzetbaar is.
Moneybird
Je financiën op orde met Moneybird als boekhoudprogramma. Vanaf de start van mijn bedrijf werk ik al met Moneybird, omdat het zo’n compleet en gebruiksvriendelijk systeem is. Alles wat je nodig hebt voor je financiële administratie zit erin; facturen versturen, inkoop verwerken, online verkopen, een koppeling met je bank, btw aangifte, een overzicht van je boekhouding, urenregistratie, automatische opvolging van openstaande facturen…
Ontdek Moneybird en ontvang een 60 dagen langere proefperiode