Professional Organizer

04-09-2019 | leestijd:

Het certificaat is in the pocket. De titel Professional Organizer kan op mijn CV 🙂

Eigenlijk ben ik een geboren organizer. Zolang als ik mij kan herinneren ben ik aan het organiseren. Structuur aanbrengen, orde scheppen, overzicht creëren. Het gaat mij zo natuurlijk af. Tijdens de cursus Professional Organizer was het een en al herkenning en heb ik mijn skills aangescherpt.

Wat doet een Professional Organizer?

Als je aan organizen denkt, denk je misschien als eerste aan opruimen. Dat klopt, maar organizen gaat veel verder en dieper dan alleen maar opruimen.

Een professional organizer is een specialist in het aanbrengen van structuur.

Met een duidelijk stappenplan helpt een professional organizer bij het creëren van orde en overzicht. Door het maken van keuzes en zaken een naam en een vaste plek te geven leren mensen, die last hebben van een overvol huis, hoofd of agenda, nieuwe vaardigheden en systemen. Opruimen is slechts een onderdeel van dit proces.

Er ontstaat letterlijk en figuurlijk ruimte, overzicht, structuur en vooral rust. Uit onderzoek blijkt dat begeleiding door een professional organizer gedragsveranderingen en zelfs een verbetering van de kwaliteit van leven tot gevolg kan hebben.

PAtries organiseert

Dit vakgebied sluit enorm goed aan op mijn missie om zoveel mogelijk ondernemende gezinnen meer tijd, rust en ruimte te geven. Naast het uitvoeren van to-do lijstjes en ondersteuning op het gebied van marketing & communicatie kun je nu ook bij mij terecht voor organizing begeleiding.

Ik kan jou helpen bij:

  • Het organiseren van jouw woon- of werkplek
  • Het organiseren van jouw mailbox
  • Agendamanagement
  • Het archiveren van digitale bestanden en foto’s

“De begeleiding was een goede steun in de rug om orde op kantoor te krijgen”

Werkplek organiseren

Afgelopen zomer heb ik een werkplek aan huis georganiseerd. Van een overvol bureau naar een clean desk. Van een kast vol met verouderde brochures, documenten en kantoorartikelen naar een geordende kast. Mijn klant heeft al jaren een eenmanszaak en is veel onderweg. Hierdoor bleven veel kantoorwerkzaamheden liggen die zich in de loop der tijd hebben opgestapeld. Door het aanleren van nieuwe vaardigheden en het stellen van duidelijke vragen heb ik de ondernemer begeleid naar een overzichtelijke werkplek.

Kun jij tips gebruiken om jouw huis, werkplek of mailbox te organiseren? Volg mij op Facebook en/of Instagram.

Of heb je interesse in een organizing begeleiding? Ik kan dit bij jou op locatie of virtueel verzorgen. Meer weten?

Dit is een blog van Patricia van Kester

Als Persoonlijke Assistente ondersteun ik ondernemende ouders met hun bedrijf.  Ik maak tijd en ruimte vrij door de basis van het bedrijf op orde te brengen en/of het overnemen van werkzaamheden op het gebied van marketing & communicatie en office management.

PAtries persoonlijke assistente

Misschien vind je dit ook interessant

21-10-2021 | door: Patricia van Kester

Hoe minimalisme rust brengt binnen je bedrijf

Rust, welke ondernemer met kinderen verlangt daar niet naar? Voor mij is minimalisme de manier om mijn bedrijf en daarmee mijn leven makkelijker te maken. Hoe, lees je in dit blog.
30-11-2020 | door: Patricia van Kester

Bingewatch je taken en bespaar tijd

Daar zit je dan, een beetje onvoldaan te zijn. 's Avonds op de bank je favo serie te bingewatchen. Weer niet kunnen doen wat je graag wilde doen vandaag... Lees hoe je meer voor elkaar krijgt in een dag.
het nut van opruimen PAtries
13-01-2020 | door: Patricia van Kester

Het nut van een opgeruimde werkplek

Weet jij wat de impact van jouw werkplek is op jouw functioneren? Waar je ook werkt, het is een must om jouw werkplek geordend te houden. Waarom lees je in dit blog.